In deze blogpost willen we enkele voorwaarden oplijsten aan welke u dient te voldoen om een pakket te retourneren. Daarnaast willen we ook nog enkele tips meegeven om uw pakket op de beste en goedkoopste manier terug te sturen naar ons hoofdkantoor.
Voorwaarden om een pakket te retourneren
Indien u enkele producten wil retourneren is dit uiteraard geen enkel probleem, om deze artikelen te retourneren vragen wij u enkel om ons retourformulier in te vullen. Daarnaast zijn er uiteraard wel enkele voorwaarden waaraan u dient te voldoen om uw goederen te mogen terugsturen.
Wij accepteren uw retour graag, mits u de volgende punten respecteert:
- De bestelling dient, zo ver dit mogelijk is, in originele (of vergelijkbare) en onbeschadigde verpakking teruggestuurd te worden.
- Elk product wordt strikt ongebruikt en in volledig onbeschadigde toestand teruggestuurd.
- De originele etiketten en labels zijn nog steeds bevestigd aan de stuks en bevinden zich in perfecte staat.
- Je kunt binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden je bestelling herroepen en vervolgens retourneren.
Hoe een pakket retourneren
Bij een retourzending vallen de kosten voor de klant, dit wil zeggen dat u zelf mag kiezen met welke koerierdienst u het pakket wil terugsturen. Echter willen wij wel graag enkele tips meegeven die ervoor zullen zorgen dat de retourkost minimaal blijft.
- Zorg ervoor dat het pakket goed dichtgeplakt is
- Verwijder alle oude adresgegevens
- Vergelijk online de gangbare prijzen van verschillende koerierdiensten (Bpost, GLS, DPD, DHL, UPS etc.)
- Bestel, betaal en print uw label zelf online van thuis uit. Dit zal steeds de goedkoopste prijs garanderen aangezien ze in het postpunt een hoge servickost aanrekenen om dit voor u te doen.